|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نقش بی بدیل روابط عمومی ها در اجرای طرح احیای منابع آب زیرزمینی

معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت:روابط عمومی ها در اجرای طرح های مختلف بخصوص طرح احیای منابع آب زیر زمینی نقش بی بدیلی دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی،در نشستی که با حضور مهندس حاجیلری و مهندس نوازنی مدیر دفتر تحقیقات، منابع انسانی و آموزش شرکت مدیریت منابع آب ایران در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد،روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی نیز ضمن ارایه گزارشی از عملکرد خود به ارایه نقطه نظراتی در خصوص اجرای هر چه بهتر طرح های پیش روی شرکت مدیریت منابع آب پرداخت.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: مدیریت بخش آب کشور در مقطع کنونی بر ضرورت فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی در حفاظت و حراست از منابع آب کشور تاکید دارد. کار فرهنگی از جمله اقداماتی است که آینده آب کشور را در جلوگیری از اسراف در مصرف آن بیمه خواهد کرد  و این مهم جز با کمک و مشارکت بهره برداران از منابع محدود آب میسر نمی شود.

مهندس بهاری ادامه داد:در این میان طرح داناب به عنوان طرحی اثر گذار و پایه ای در تربیت نسلی آشنا با دغدغه ها و چالش های منابع آب کشور،جایگاه ویژه ای را در مدیریت غیر سازه ای منابع آب به خود اختصاص داده است.

وی افزود :مخاطبین این طرح در استان 40000  دانش آموز،3000 معلم و 500 مدرسه است و استان مرکزی در زمینه اجرای طرح داناب در کشور مقام اول را دارا می باشد.

وی تهیه اطلاعیه ها و بسته های آموزشی مورد نیاز معلمان رابط طرح، اقلام آموزشی طرح شامل پوستر، کتابچه آموزشی دانش آموز، کتابچه آموزشی ناجی آب، لوح فشرده آموزشی ویژه معلمان رابط و نمایندگان ادارات در کنار اخبار مربوط حوزه آب از سراسر کشور ، کلیپ های تصویری با موضوع نجات آب  و بروز رسانی سایت نجات آب با بازدید بیش از یک میلیون نفری را از جمله اقدامات صورت گرفته در اجرای این طرح دانست.

مهندس بهاری در ادامه به پرسش مهر رییس جمهوری اشاره کرد و گفت:امسال در راستای پرسش مهر رییس جمهوری جناب آقای دکتر روحانی مبنی بر اینکه "ایران با مشکل جدی کمبود آب روبروست،هر کدام از ما چگونه از آب های ایران می توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟"کمیته ای اجرایی در سطح استان تشکیل شد،که روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی نیز افتخار عضویت در این کمیته را داشت.

وی ادامه داد:فعالیت های این کمیته در 3 بخش تقسیم شد.الف) اطلاع رسانی و تبلیغات شامل توزیع پوستر،بنر،همکاری با صدا و سیما،حضور در روزنامه ها و نشریات،توزیع بروشور و...،ب)سلسله فعالیت های جریان ساز تحت عنوان "ایست!آب نیست" به منظور جریان سازی اجتماعی به طوری که "کم آبی" و "نحوه مدیریت منابع آب" به گفتمان رایج ملت ایران به ویژه دانش آموزان و فرهنگیان تبدیل شود که اقداماتی همچون یکصد هزار همایش مدرسه ای، هفتصد همایش منطقه ای، وسی و دو همایش استانی برنامه ریزی و اجرا شد.

مهندس بهاری افزود: در بخش سوم و آخرین بخش تحت عنوان هر خانواده ایرانی یک پاسخ که صرفاَ در قالب مقاله ارایه  می گردید ،تمامی اعضای خانواده با همفکری هم به سوال رییس جمهور پاسخ دادند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی در پایان به برگزاری مسابقه پرسش مهر اشاره کرد و گفت:محورهای این مسابقه شامل طراحی،نقاشی،کاریکاتور،عکس،مقاله پژوهشی،شعر،داستان،فیلم کوتاه،سرود همگانی،نمایشنامه نویسی و وبلاگ ویژه دانش آموزان و فرهنگیان بود.

مهندس حاجیلری با اشاره به اهمیت طرح احیا در کشوربا توجه به تصویب برنامه احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در شورای عالی آب ( که با حضور ریاست محترم جمهوری مدیریت می شود) و لزوم اجرای همه جانبه طرح احیا و نقش محوری فعالیت های آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در جهت آماده ساختن زمینه های فرهنگی و اجتماعی و اجرای هر چه موفق آن گفت:در این زمینه نمی توان  نقش بی بدیل روابط عمومی ها را در زمینه فرهنگسازی ، بستر سازی اجتماعی  و آماده کردن اذهان عمومی برای اجرای هدفمند و تاثیر گذار این طرح نادیده گرفت.

وی افزود:روابط عمومی ها به دلیل پتانسیل بالا و ارتباطات گسترده بایستی زمینه را برای پذیرش هر چه بهتر راهکارهای ارایه شده در طرح احیا مهیا کنند.

مهندس حاجیلری همچنین اظهار کرد:روابط عمومی ها باید حضور فعال تری در همایش های بین المللی با محوریت آب داشته باشند چرا که در این زمینه کشور ما از تجارب خوبی برخوردار است و علاوه بر آنکه می توانند این تجربیات را منتقل کنند می توانند از تجربیات کشورهای مختلف دنیا در جهت مقابله با این بحران پیش آمده استفاده کنند.

در ادامه مهندس نوازنی مدیر دفتر تحقیقات، منابع انسانی و آموزش شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت:هر ساله برای آموزش همکاران هزینه های بسیاری صورت می گیرد که بخشی از این هزینه ها غیر ضروری است و پیشنهاد کردند بهتر است بخشی از این هزینه ها در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به کشاورزان صرف شود.

کد خبر: 431
  تاریخ خبر : 13 اردیبهشت 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 13 اردیبهشت 1395
 بهاری
 897
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 46
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 2,225
  • بازدید دیروز : 3,587
  • کل بازدید : 10,088,306
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 07:46:48
  • شناسه IP شما : 3.145.8.141

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :