|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح آبرسانی به شهر ساوه و روستاهای مسیر از سد کوچری

همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب و با حضور تنی چند از مسولان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح آبرسانی به شهر ساوه و روستاهای مسیر از سد کوچری به زمین زده شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، عصر روز چهارشنبه ۳۱ تیر ماه با حضور دکتر جعفری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور،  دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی ، حجت الاسلام و المسلمین سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه، دکتر عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مهندس پور احمد رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرقی، مهندس آمری مدیرعامل شرکت آب منطقه آب مرکزی و مهندس مهدوی صفت معاون فنی قرارگاه سازندگی خانم الانبیاء، کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح آبرسانی به شهر ساوه و روستاهای مسیر از سد کوچری  به زمین زده شد .

در ابتدا مهندس آمری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: از این طرح بزرگ آبرسانی شهرهای خمین، دلیجان و محلات سالیان سال است که بهره مند شده اند و ما امید وار هستیم با همتی که از قرارگاه خاتم الانبیا سراغ داریم این پروژه نیز در موعد پیش بینی شده ۳ ساله یا کم تر به بهره برداری برسد.

مهندس آمری با اشاره به اهمیت این پروژه برای شهر ساوه ادامه داد: در حال حاضر منابع تامین آب این شهر به شدت کاهش پیدا کرده بطوریکه سد ساوه با ذخیره 270 میلیون متر مکعبی تنها 40 میلیون متر مکعب آب دارد.

وی افزود: از 130 کیلومتر طول خط انتقال این پروژه تنها 30 کیلومتر آن اجرا شده است و هدف از این پروژه انتقال 440 لیتر در ثانیه آب به شهر ساوه و 27 روستای در مسیر می باشد.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه 2500 میلیارد تومان اعتبار نیاز هست که امیدواریم دولت و مجلس در زمینه تامین اعتبارات ما را یاری کنند. 

دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی در ادامه گفت : در موضوع آبرسانی تعداد زیادی شهر ها و روستاها با تنش آب مواجه هستند اما شهرهایی که با تنش آب شرب مواجه هستند محدود هستند ودر کل کشور شهری مانند ساوه نیست که آب آن نگران کننده باشد و از این رو این طرح ، طرح بسیار مهم در توسعه استان مرکزی است .

استاندار مرکزی افزود : این پروژه به جهت اهمیت آبرسانی ، بی نظیر است ودر حال حاضر بزرگترین پروژه عمرانی در تمام حوزه هاست . 

وی افزود : با توجه به اینکه در سالروز شهادت دکتر چمران قرار داریم پیشنهاد میکنم اگر تاکنون طرحی با این نام گذاری نشده است این طرح به نام شهید چمران قرار بگیرد .

حجت الاسلام و المسلمین سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران گفت : یکی از اهداف این بود که طرح آبرسانی به ساوه انجام شود چرا که این حق ساوه بود و نباید تضییع میشد و خوشبختانه پس از جلسات و پیگیری های متعدد به نتیجه رسید.

وی افزود : ما از این بابت خرسند هستیم که قرارگاه خاتم الانبیا قوی است و با شرایط موجود و در صورت تامین منابع مالی در سریع ترین زمان ممکن این طرح به بهره برداری میرسد و مردم ساوه از این آب بهره مند خواهند شد .

دکتر عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم افزود : ما مصرف کننده خوبی نیستیم مقوله آب بسیار مهم است و فرو نشست همه انسانها را تهدید میکند . مردم ما همیشه همراه بودند و باز هم تلاش ما این است که در بحث مصرف، نگاه ویژه ای داشته باشیم و مشکلات و مسائل را حل کنیم .

مهندس پوراحمد رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرقی کشور نیز گفت : وزارت نیرو وظیفه تکمیل پروژه های نیمه تمام را دارد و این طرح توسط ایشان مورد تاکید قرار گرفته است و امید آن می رود بتوانیم از عواید آن بهره مند شویم و در این مهم دولت و مجلس یاری رسان بوده اند و امیدواریم اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد .

 

دکتر جعفری مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت : برای مدیریت منابع آبی به همدلی مردم نیازمندیم بحث تغییر اقلیم برای کشور ما یک بحث انکار ناپذیر است و نزدیک به ۶۵ درصد کاهش بارندگی داریم .

وی افزود : ما با تنش آبی روبرو هستیم و باید در این راستا برنامه ریزی صورت گیرد تا این شرایط مدیریت شود و برای عبور از این بحران نیاز به همراهی و همکاری مردم هستیم .

مهندس مهدوی صفت معاون فنی قرارگاه خاتم الانبیا نیز در ادامه مراسم  گفت: باتوجه به قرارگیری ساوه در کویر ، تنش ها و بحران های آب را داراست . 

وی خاطر نشان ساخت : قرارگاه خاتم الانبیا وظیفه مهمی را در آبرسانی داراست و امیدواریم با تمهیدات مسولین و تامین منابع مالی در زمان کم تر از موعد مقرر به بهره برداری برسد .

 

 

 

 

کد خبر: 2000
  تاریخ خبر : 31 خرداد 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 6 تیر 1402
 کمال آبادی
 1398
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 41
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 15,013
  • بازدید دیروز : 22,444
  • کل بازدید : 10,123,538
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 08:08:55
  • شناسه IP شما : 3.141.31.209

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :