|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تلاش شبانه روزی شرکت آب منطقه ای مرکزی برای تأمین آب شرب شهرها و روستاها/مردم با صرفه جویی همراهی کنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: تمامی تلاش خود را بکار بسته‌ایم تا آب شرب مردم استان مرکزی بدون هیچ گونه مشکل و قطعی تامین گردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس عزت اله آمری بیان کرد: اولویت اصلی شرکت آب منطقه ای مرکزی در سال آبی پیش رو با توجه به کاهش بارندگی و کاهش ذخایر موجود در سدها در مناطق مختلف استان، تامین آب شرب روستاها و شهرها است.

مهندس آمری تدابیر دو سال گذشته این شرکت برای مدیریت سدها را در تامین آب شرب، موفق ارزیابی و افزود: با وجود کاهش 33 درصدی مخازن سدهای استان، می‌توانیم آب شرب شهرها و روستاها را تا حدود زیادی تامین کنیم و نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و با افزایش دمای هوا مصرف آب بیش از هر زمان دیگری است بیان کرد: کارکنان این شرکت برای تأمین آب شرب پایدار مردم استان با تمام توان تلاش می کنند اما در این زمینه و برای عبور از این مشکل مدیریت مصرف از سوی مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که با ما مشارکت داشته باشند و مصرفشان را مدیریت کنند تا همه بتوانند از این مایه حیاتی بهره‌مند شوند.

وی همچنین با بیان اینکه کاهش بارندگی‌ها در  52 سال اخیر بی‌سابقه بوده، وضعیت بارندگی در همه مناطق استان را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: مجبوریم آب موجود در سدها را به گونه‌ای مدیریت کنیم که در صورت تداوم خشکسالی و کم آبی بتوانیم آب شرب مورد نیاز شهرها و روستاها را تامین کنیم.

مهندس آمری خاطر نشان کرد:امسال و با تداوم شرایط خشکسالی، آبی از سد الغدیر برای کشاورزان شبکه آبیاری و زهکشی ساوه به منظور کشت پاییزه تخصیص پیدا نخواهد کرد چرا که باید آب موجود در سد را برای باغات و آب شرب شهر ذخیره کرد.

وی در خصوص وضعیت سد کمال صالح نیز گفت: وضعیت این سد برای شرب و صنعت به نسبت مطلوب تر است اما باید تعدادی از چاهها در شبکه شرب شهری فعال شوند و تمام  تلاش ما بر این است که نگذاریم در هیچ یک از شهرهای استان مشکلی برای تأمین آب شرب مردم به وجود بیاید و اگر مشکلی هم باشد به واسطه قطع برق و موقتی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با اشاره به اینکه در برخی اخبار از تنش آبی در شهرهای تفرش و مامونیه صحبت شده است، اظهار کرد: به لطف خدا و به واسطه وجود اجرای طرح های آبرسانی در هیچ یک از شهرهای استان مشکلی در تأمین آب شرب وجود ندارد و در شهرهای تفرش و مآمونیه در نقطه سربه سر هستیم و ممکن است با افزایش  مصرف، فشار آب کمی کاهش یابد ولی قطعی نخواهیم داشت.

مهندس آمری با تشریح وضعیت آبرسانی به شهرهای استان گفت: تا قبل از برنامه چهارم بخش مهمی از آب شرب شهرهای استان از منابع آب‌های زیرزمینی تامین می شد که پس از آن رویکرد دولت برای تامین آب شرب شهرها به سمت استفاده از منابع آب‌های سطحی تغییر کرد که در این راستا طرحهای مهم و حیاتی آبرسانی در استان اجراء شده است.

 

مهندس آمری افزود: در حال حاضر آب شرب شهرهای جنوب و جنوب شرقی استان شامل خمین، محلات، دلیجان و نیمور از محل خط انتقال سد کوچری تامین می شود.

وی همچنین گفت: اجرای رینگ شمالی خط انتقال آب سد کمال صالح در شهر اراک به بهره برداری رسیده  و با اجرای رینگ جنوبی، تمام مناطق شهر به شبکه آبرسانی از مخزن سد کمال صالح متصل خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به عبور خط انتقال آب سد کمال صالح به اراک از شهرستان شازند، امکان تامین آب شرب شهر شازند و هندودر نیز در این مسیر پیش بینی شده است که در صورت اعلام نیاز و تصویب اعتبارات ویژه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی در ادامه سخنان خود  به  تامین آب شرب شهرهای ساوه، تعدادی از روستاها و آب مورد نیاز صنایع در این شهرستان از خط انتقال آب سد کوچری و تامین آب شهرستان تفرش از محل چشمه هفتیان خبر داد و گفت: شهرستان آشتیان نیز از منبع آبی پایداری که از محل چشمه خورزن تامین می شود، برخوردار شده است.

آمری ادامه داد: در حال حاضر آب شرب شهرهای کمیجان، خنداب، غرق آباد، فرمهین، نوبران و شهر جدید امیرکبیر از محل منابع آبهای زیرزمینی تامین می شود که برای تامین آب شرب این شهرها از منابع آبهای زیرزمینی و سطحی نیز طرحهای ویژه ای داریم.

 

 

کد خبر: 1822
  تاریخ خبر : 20 تیر 1400
 کمال آبادی
 3350
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 45
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 27,403
  • بازدید دیروز : 21,472
  • کل بازدید : 9,995,155
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 12:01:42
  • شناسه IP شما : 18.224.32.86

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :