|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

افکار سنجی در روابط عمومی (سنجش رضایت مشترکین)

افکار عمومی یکی از جنجالی ترین موضوعات در علوم اجتماعی است که از دو واژه نظرخواهی و عمومی، گرفته شده است. افکار عمومی برخاسته از ضمیر باطن یک ملت و نوعی واکنش مردم است نسبت به موضوعی که در سرنوشت آنها تاثیر می گذارد. این واژه در اصل به معنی نظر بوده است. آلن بیرو در تعریف آن می نویسد: افکار عمومی عبارتند از «طرز تلقی و واکنش جمعی و مشهود اکثریت افراد یک جامعه در مقابل رویدادهای اجتماعی که اغلب مهم تلقی می شوند.» مطالعه افکار عمومی و شناخت آن که ارتباط نزدیکی به شناخت مردم دارد، از قرن ها پیش مورد توجه سیاستگزاران (اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی) بوده است.

2- سنجش رضایت مشترکین:

نظرسنجی یک ابزار موثر، ساده و فوق العاده ارزان برای دستیابی به اطلاعات ارزشمند است که مستقیما از پاسخ دهندگان موردنظر دریافت می گردد.

رضایت مشتری به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان در ارتباط با مشتریان می‌باشد و رضایت مشتری معیاری از چگونگی عملکرد کلی سازمان در رابطه با مجموعه انتظارات مشتری می‌باشد توجیه اساسی برای اندازه‌گیری رضایت مشتری فراهم آوردن اطلاعاتی است که مدیران را قادر سازد تا تصمیمات صحیحی را  جهت به حداکثر رساندن رضایت مشتری‌ها اتخاذ نمایند و در نتیجه موجب بهبود حفظ مشتری‌ها شوند به همین دلیل اندازه‌گیری رضایت مشتری بسیار مهم است.

رضایت مشتری دلیل اصلی برای مدیریت کیفیت جامع می باشد مدیریت کیفیت جامع مبنی بر رضایت مشتری یک رویکرد مدیریتی است که شامل یک سازمان متمرکز بر کیفیت همراه با مشارکت تمام اعضا در راه رسیدن به موفقیت بلندمدت که رضایت مشتری و منافع سازمان و جامعه می‌باشد. برای دستیابی به رضایت واقعی مشتری نیاز به فرهنگ مشتری مداری، سازمان متمرکز بر مشتری، قدرت کارکنان، ساختار تیمی و همراهی با مشتریان و تهیه کنندگان را داریم. شرکت ها روی متدهایی که تعیین‌کننده رضایت مشتری است میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند، چون اندازه‌گیری کمی رضایت مشتری کمک بزرگی به اندازه‌گیری کیفیت محصول بر رفتار مشتری می‌باشد  

رویکرد سازمان‌ها برای اندازه‌گیری رضایت مشتری به نوع محصول یا خدمت آن‌ها، نوع مشتری، تعداد مشتریان و پارامترهای مختلفی وابسته است.

در شرکت آب منطقه ای مرکزی نیز سنجش رضایت مشترکین به صورت روزانه در ادارات شهرستانها انجام می شود و روابط عمومی این پرسشنامه ها را جمع آوری و هر 6 ماه یکبار آنها را بررسی و تحلیل می کند و گزارش آن را به واحدهای مرتبط جهت بهبود کارها و رفع نقطه ضعف ها ارسال می نماید.

 

 

 

کد خبر: 1333
  تاریخ خبر : 29 اردیبهشت 1398
 بهاری
 620
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 43
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 5,459
  • بازدید دیروز : 25,751
  • کل بازدید : 10,216,782
  • آخرین به روزرسانی : 11 اردیبهشت 1403 09:42:19
  • شناسه IP شما : 3.146.255.127

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :