|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

پیام تبریک مدیرعامل محترم شرکت به مناسبت روز خبرنگار

مهندس عزت اله آمره ای، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

سوگند به قلم و آنچه که می نویسد ...

 

یکی از ویژگی های جوامع دموکراتیک، جریان آزاد و شفاف گردش اطلاعات است. چنانچه بسیار گفته شده مطبوعات رکن چهارم دموکراسی به شمار می آیند و در واقع مطبوعات تقویت کننده پدیده ای به نام حوزه عمومی هستند، یعنی همان بخشی که بسط و گسترش آن موجب بروز انگیزش های جمعی، افزایش مشارکت، ارتقای سطح نظارت بر اعمال حاکمیت و حکومت و بسیاری از اتفاقات دیگر می شود. در واقع جامعه ای که به دنبال پیشرفت است، تولید کننده و متکی به اطلاعات است. زایش و تکثیر اطلاعات نیز نیازمند بسترهای مساعدی همچون رسانه های آزاد و قانونمند است.

در این میان اصحاب رسانه ها و خبرنگاران به مثابه بخشی از تولید کنندگان دانش و آگاهی، کسانی هستند که مهم‌ترین نقش را درفرآوری مطالب و ارایه آن به افکار عمومی دارند.

تاریخ 180 ساله مطبوعات ایران، بسیار پر فراز و نشیب است و روزنامه نگاران در همه این دوران، در کانون اصلی تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران حضور داشته و نقش فعال و موثری را به عهده داشته اند و هزینه های سنگینی هم بابت این کار پرداخته‌اند. تحولات پدید آمده در سالیان اخیر، شرایط روی آوردن نسل جوان به فعالیت های مطبوعاتی را فراهم آورده و بدیهی است در این راستا دست اندرکاران امور ارتباطات و اطلاع رسانی در کشور وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارند و از رسانه ها انتظار می‌رود در اطلاع رسانی و انعکاس واقعیت ها و نیز خنثی سازی تبلیغات و عملیات روانی دشمنان علیه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی مجدانه بکوشند.

از یاد نمی بریم حضور مداوم وخستگی ناپذیر خبرنگاران را به عنوان یار و پشتیبان ملت و رهبری چه در دوران به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی و چه پس از آن در سال‌های دفاع مقدس در بیان و ثبت و ضبط حماسه های ماندگار رزمندگان جمهوری اسلامی ایران و چه در دوران کنونی با به تصویر کشیدن حضور یکپارچه آحاد ملت در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی.

انعکاس پر شور و به یاد ماندنی حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس ماحصل تلاش خبرنگارانی بود که با هدف انتقال واقعیت های تلخ و شیرین و رویدادهای تکرار نشدنی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و با سلاح قلم و تصویر، مردم مقاوم و شهید پرور ایران اسلامی را از جانفشانی ها و حماسه آفرینی های فرزندان غیور این آب و خاک آگاه ساخته و بسیاری از آن عزیزان نیز با نثار خون پاک خویش، سلاح مقدس قلم و اطلاع رسانی را به دیگر همکاران ایثارگر خود سپردند.

17مرداد که به یاد خبرنگار شهید محمود صارمی، روزخبرنگار نام گرفته، روز پاسداشت کوشش های صادقانه روزنامه نگاران آزاده ای است که برای دسترسی، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند. و اینک در شرایطی که استکبار جهانی و صهیونیسم، تمامی اهتمام و تلاش خود را با کلیه ابزارهای پیشرفته و روزآمد ارتباطی و اطلاع رسانی به کار بسته اند تا واقعیت های انقلاب اسلامی را تحریف و مسلمانان را در اقصی نقاط جهان بد نام سازند، شهید صارمی با گلوله طالبان ظلمت، در خون غلتید تا گواه صادقی بر مظلومیت خبرنگاران باشد. شهید صارمی هدف تیرهای سفاهت جماعتی گشت که غشای جهل و وابستگی، آنچنان بر مغزهای متحجرشان سیطره یافته بود که در مسیر نافع استکبار دست به هر جنایتی زده و مبارزاتشان، جز برای زورمداران دریچه توفیق نگشود. صارمی سند رسوایی حکومت دستار بندان پرادعا و مدعیان دروغین حقوق بشر و مبارزه با تروریسم است. او از آن جهت در یادها ماندگار است که با خون پاک خود حیات تازه ای بر عزت خبرنگاری بخشید و در راه ایثار و مقاومت در عرصه اطلاع رسانی خوش درخشید.

و حالا باز هم 17 مرداد رسید، روز خبرنگار، روزی که قرار است از افرادی تجلیل شود، از خبرنگاران، روزنامه نگاران، از کسانی که از جنس خبر هستند و به دنبال خبر، کسانی که تمام زندگی و دغدغه هایشان رساندن خبر به مردم است، کسانی که همواره بر این باورند دانستن حق مردم است. آری مردم تشنه خبر هستند، اخباری شفاف و صادقانه، همان مردمی که ولی نعمت ما هستند و در چنین شرایط تاریخی «روزخبرنگار» همچون شمعی در تاریکی به همه امید می بخشد.

در پایان اینجانب روز خبرنگار، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم رابه همه روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و آزادگان عرصه اطلاع رسانی تبریک گفته و برای همه مجاهدان این عرصه آرزوی سرافرازی و تداوم توفیق دارم.

عزت اله آمره ای

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی

 

کد خبر: 760
  تاریخ خبر : 16 مرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 16 مرداد 1396
 بهاری
 803
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 48
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 7,923
  • بازدید دیروز : 12,239
  • کل بازدید : 9,541,144
  • آخرین به روزرسانی : 3 فروردین 1403 11:39:46
  • شناسه IP شما : 3.239.52.235

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :