|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

به میزبانی شرکت آب منطقه ای مرکزی؛

اولین کارگروه آب و انرژی شورای پدافند غیرعامل در سال 96 برگزار شد

اولین کارگروه آب و انرژی شورای پدافند غیرعامل در سال 96 با حضور سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور ،دکتر عسگری رئیس کل پدافند غیرعامل استان، مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای مرکزی، برق باختر، توزیع برق، آبفا، آبفار، تولید برق شازند، پتروشیمی، پالایشگاه، شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی، و دفتر شوراهای اسلامی استان پیرامون تهدیدات حوزه کاری کارگروه انرژی و آب در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه ای مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، در ابتدای جلسه مهندس عزت اله آمره ای مدیرعامل این شرکت ضمن خیرمقدم به میهمان با بررسی چالش های مربوط به آب گفت: کم آبی یا بحران آب به جهت ایجاد تنش های اجتماعی و امنیتی یک چالش جدی در راستای پدافند غیرعامل می باشد و مدیریت تبعات اجتماعی، مدیریت منابع آب و انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغی از راهکارهای موجود برای مقابله با این چالش محسوب می گردد.

مهندس آمره ای با ارئه گزارشی از سیمای آب استان ادامه داد: استان مرکزی در حوضه آبریز کویر نمک واقع شده است و بخش کوچکی از آن در حوضه آبریز خلیج فارس قرار دارد، متوسط بارندگی در استان 267 میلی متر می باشد و رودخانه های تیره، قمرود و قره چای سه رودخانه مهم استان محسوب می شوند.

وی افزود:سالانه سه میلیارد و 300 میلیون متر مکعب آب در این استان مصرف می شود که 13 درصد آن از آبهای سطحی، 15 درصد از قنات ها، پنج درصد چشمه ها و 67 درصد از منابع آبهای زیرزمینی تأمین می شود که این وضعیت برخلاف رویه عرف در بسیاری از کشورهای جهان و جوامع توسعه یافته است و به کاهش شدید سطح آبهای زیرزمینی منجر می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی بیان داشت: سالیانه 200 میلیون متر مکعب در دشتهای استان کسری مخزن داریم یعنی آب زیرزمینی سالانه 200 میلیون مترمکعب افت کرده و دیگر جبران نمی شود و این در حالی است که شهرستان ساوه سالانه با کاهش یک و نیم متری سطح منابع آبهای زیرزمینی رتبه نخست را در کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد:در سال 1384 در راستای چاره اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن آبخوان ها طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در زمینه بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی توسط وزارت نیرو آغاز گردید و در سال 93 بر اساس مصوبات پانزدهمین جلسه شورای عالی آب طرح با شدت بالاتری در جهت میزان کسری مخازن آب زیرزمینی و نجات سفره های آب زیرزمینی ارائه گردیده است.

مهندس آمره ای مشکلات مربوط به چاههای غیرمجاز را از چالش های شرکت آب منطقه ای مرکزی دانست و گفت: این چاههای به دلیل اینکه با معیشت مردم در ارتباط هستند بسیار حساس و تنش زا محسوب می شوند.

وی به اهمیت طرح های آبرسانی به شهرها و روستاها اشاره کرد و بیان داشت: طرح آبرسانی به ساوه از خط انتقال سد کوچری با خط انتقالی به طول 130 کیلومتر، اجرای رینگ شمالی و جنوبی سد کمال صالح برای پوشش دهی تمام شهر اراک از آب سد کمال صالح،آبرسانی به شهر تفرش و 40 روستای مسیر از چشمه هفتیان با خط انتقالی به طول 60 کیلومتر،آبرسانی به شهر خمین و 41 روستای مسیر و ایجاد مخزن ذخیره 300 هزار متر مکعبی ذخیره آب برای مواقع بحرانی از جمله طرح های مهم شرکت در راستای تامین آب می باشد.

مهندس آمره ای گفت: از برنامه های شرکت برای حفاظت فیزیکی پروژه ها اجرای سیستم تله مترینگ به صورت فیبر نوری بر روی پروژه ها همچون سد کمال صالح است تا به صورت هوشمند پروژه های شرکت را کنترل نماییم و این مهم نیازمند تامین اعتبار است.

وی همچنین به وضعیت سد ساوه اشاره کرد و افزود:هم اکنون سد ساوه با ظرفیت مخزنی معادل 280 میلیون متر مکعب ، 40 میلیون متر مکعب آب دارد که از این میزان هم 25 میلیون متر مکعب قابل توزیع  می باشد.

در این جلسه سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور دشمن، فضای سایبری و پیامد شناسی را 3 رکن اصلی پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: شناسایی و رصد تهدیدات و ایجاد تمهیدات باید در دستور کار سازمان ها قرار گیرد

سردار مطیعی از شرکت های آب و برق به دلیل ارتباط مسقیمشان با مردم خواست نقاط آسیب پذیر خود را شناسایی و در جهت مدیریت آنها برنامه ریزی کنند.

در ادامه هم هر یک از نمایندگان شرکت های حاضر تهدیدات حوزه کاری خود را ارئه و به بحث و تبادل نظر در جهت حل این تهدیدات پرداختند.

شایان ذکر است سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و دکتر عسگری رئیس کل پدافند غیرعامل استان از سد کمال صالح بازدید نمودند.

 

کد خبر: 717
  تاریخ خبر : 2 اردیبهشت 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 3 اردیبهشت 1396
 بهاری
 863
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 65
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 12,754
  • بازدید دیروز : 21,472
  • کل بازدید : 9,980,506
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 12:01:42
  • شناسه IP شما : 3.129.39.55

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :