|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

سد کمال صالح میزبان مدیران ارشد روابط عمومی در روز روابط عمومی

به مناسبت هفته روابط عمومی همایش سالیانه روابط عمومی های استان مرکزی امسال برای اولین بار به میزبانی سد کمال صالح برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، در این همایش که با حضور مدیران ارشد روابط عمومی های استان در محل سد کمال صالح برگزار شد، مهندس مسعود بهاری مدیر روابط عمومی این شرکت ضمن تبریک این روز مهم به مدیران ، متخصصان و کارشناسان روابط عمومی گفت: نام‌گذاری روز 27 اردیبهشت ماه به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی‌ها نشان از اهمیت این حرفه در جامعه دارد.

وی با اشاره به شصت و چهارمین سالروز تاسیس روابط عمومی‌ها در کشور تصریح کرد: با وجود اینکه هنوز عمر طولانی از تاسیس روابط عمومی در کشور نمی‌گذرد، ولی این حرفه و علم توانسته به جایگاه ویژه‌ای در بین دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها دست یابد.

وی ادامه داد: تعامل و ارتباط یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار حیات اجتماعی سازمان های ارایه دهنده خدمات است و روابط عمومی ها به عنوان قلب تپنده نهادها نقش کلیدی در این خصوص بر عهده دارند.

مهندس بهاری همچنین بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: کشور عزیز ما ایران جزو کشورهای کم آب محسوب می شود و با محدودیت روزافزون منابع آب مواجه است. با توجه به کاهش بارندگی و محدودیت های موجود از یک سو و نیاز حیاتی کلیه موجودات زنده به آب باید در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت:برداشت بی رویه آب از آب‌های زیرزمینی یکی از مسایل اساسی کشور در بخش آب به شمار می آید که در زمان حاضر مشکلات جدی را در کشور پدید آورده است. به همین دلیل هم در بسیاری از نواحی کشور سطح سفره های آب زیرزمینی افت کرده و با توجه به خشک سالی های اخیر، افزایش بهره برداری از آب های زیرزمینی تشدید شده و خسارت های غیر‌قابل جبرانی را بر منابع آبی زیرزمینی کشور وارد آورده است.

مهندس بهاری ادامه داد:پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی، خشک شدن تدریجی چاه ها از سمت حاشیه دشت ها، نشست تدریجی خاک، وقوع فروچاله ها و تغییر کیفیت آب از مهم ترین اثرات سوء اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی است.

وی خاطرنشان کرد: راهکارهای مقابله با این بحران شامل بهینه سازی مصرف، افزایش بهره وری و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و قطره ای، اجرای کانال های آبیاری و زهکشی، تهیه برنامه کشت با رعایت حفط تولیدات و درآمد کشاورز،کاهش کشت محصولات  پر آب و افزایش تولید و کشت های کم آب بر از قبیل گیاهان دارویی و سایر محصولات است.

وی با بیان اینکه رفتار مصرفی آب ما باید تغییر کند و با شرایط تطبیق پیدا کند، اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید در این زمینه انجام داد، فرهنگ‌سازی و توجه به مسایل فرهنگی است .مدیریت بخش آب کشور در مقطع کنونی بر ضرورت فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی در حفاظت و حراست از منابع آب کشور تاکید دارد. کار فرهنگی از جمله اقداماتی است که آینده آب کشور را در جلوگیری از اسراف در مصرف آن بیمه خواهد کرد  و این مهم جز با کمک و مشارکت بهره برداران از منابع محدود آب میسر نمی شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما ، شروع فعالیتهای کشاورزی و  کاهش نزولات آسمانی ادامه داد: از آنجا که  حدود 92 درصد از آب استان در کشاورزی به مصرف می رسد ،اصلاح الگوی مصرف با استفاده از شیوه های نوین آبیاری واستفاده بهینه از این منابع و بالابردن راندمان آبیاری از راهکارهای اساسی است.

مهندس بهاری در خصوص برگزاری این مراسم در سد کمال صالح افزود: سد کمال صالح یکی از افتخارات و نماد اراده و همت در استان است و امروز بستری شد تا روابط عمومی ها گرداگرد هم جمع شوند و در این روز بزرگ در خصوص یکی از مسائل مهم بحرانی در کشور بحث و تبادل نظر کنند و در جریان برنامه ها و فعالیت های این شرکت به منظور مقابله با این بحران قرار گیرند.

گفتنی است به منظور آشنایی هرچه بیشتر همکاران روابط عمومی، با فعالیت ها و دستاوردهای روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، نمایشگاهی از فعالیت های این روابط عمومی به صورت مصور و در قالب گزارشهای تصویری ارایه شد و در حاشیه این مراسم صبحانه کاری سرو شد و با اهدای هدایایی از مدیران ارشد روابط عمومی های حاضر در سد تقدیر شد.

 

کد خبر: 625
  تاریخ خبر : 30 اردیبهشت 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 1 خرداد 1395
 بهاری
 836
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 21
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 1,155
  • بازدید دیروز : 3,949
  • کل بازدید : 10,083,649
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 07:46:48
  • شناسه IP شما : 18.117.142.128

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :