|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اولین جلسه استقرار مدل EFQM و تدوین برنامه ریزی استراتژیک در شرکت آب منطقه ای مرکزی برگزار شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی از برگزاری اولین جلسه هماهنگی استقرارسیستم های طرح ریزی و انجام خود ارزیابی بر مبنای مدل تعالی اروپا ( EFQM ) و تدوین برنامه ریزی استرتژیک در این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی،مهندس نورالدین بازگیر با اعلام این خبر افزود:این شرکت به دنبال پیاده سازی برنامه ریزی استراتژیک و مدل EFQM در سطح ستاد و ادارات شهرستانها و استقرار سیستم های مدیریتی لازم تا سال آینده می باشد.

مهندس بازگیر در ادامه از تمامی معاونین و مدیران خواست که در راستای استقرار این سیستم همچون پیاده سازی سایر سیستم ها تمامی تلاش خود را به کار ببرند.

مهندس شیر علی زاد مشاور سیستم های مدیریتی شرکت در این جلسه گفت:وقتی صحبت از ایزو 9001 می کنیم به دنبال اهداف کیفیتی هستیم این اهداف کیفیتی همان خواسته های مشتری است که باید بدان ها بر اساس فرآیندها و استانداردهای ایزو 9001 پاسخ داده شود. حال اگر شرکتی این سیستم را اجرا می کند ولی به اهداف نمی رسد دو دلیل دارد یا طرح ریزی درست انجام نشده و یا کسی بدین طرح ریزی اعتقادی ندارد و اجرایش نمی کند.

دومین سیستم ایزو 14001 است که مدیریت بر محیط زیست می باشد و می گوید با برآورده کردن خواسته های مشتری و اجرای تعهداتمان در قبال آنها چه خسارتی بر محیط زیست وارد می آید و چگونه باید آن را مدیریت کنیم تا کمترین خسارت وارد شود.

سومین سیستم، 18001OHSAS یا سیستم ایمنی و بهداشت شغل و حرفه است.یعنی کارهای روزمره ما در قبال مشتریان چه خسارتی به سلامت کارمندان وارد می کند حال چه در محیط کار و چه در محیط بیرون و چگونه می شود با این خطرات مقابله کرد.

وقتی سه استاندارد با هم پیاده می شود همان سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) است.

مهندس شیر علی زاد افزود: شرکت آب منطقه ای مرکزی در این سیستم دارای گواهینامه می باشد و استانداردهای آن را اجرا می کند اما بحث جدیدی که پیش آمده برنامه ریزی استراتژیک می باشد در واقع اهداف سیستم مدیریت یکپارچه از دل این برنامه استراتژیک بیرون می آید.

وی بیان کرد:برنامه ریزی استراتژیک مربوط می شود به اینکه ماموریت شرکت چیست؟چشم انداز یا دورنمای شرکت در قبال این ماموریت چیست؟اهداف استراتژیک شرکت چیست یعنی کدام اهداف برای شرکت کلیدی است و در کنار این اهداف راهکارهای رسیدن بدان ها نیز باید مشخص گردد. و در نهایت از دل این استراتژی خط مشی و برنامه عملیاتی شرکت بیرون می آید.

وی در ادامه شرحی از خدمات این برنامه ریزی را ارایه داد که شامل برگزاری جلسات آشنایی با برنامه ریزی استراتژیک،تعیین مدیر برنامه ریزی استراتژیک و کمیته های راهبردی،تدوین بیانیه ماموریت و ارزشها،تدوین چشم انداز،اهداف بلند مدت، آموزش تکنیکSWOT ،تعیین نقاط ضعف و قدرت و فرصت ها و تهدید،تدوین استراتژی ، شناسایی نقاط بحرانی، و در نهایت تعیین اهداف سالانه شرکت... می باشد.

مشاور سیستم های مدیریتی شرکت گفت:مدل EFQM یا مدل تعالی اروپا معجونی از سیستم هاست، یعنی ایزو 9001،ایزو 18000،14000 ، و 5s،برنامه ریزی استراتژیک،مدیریت مالی،و بسیاری از مدیریت های دیگر در دل آن وجود دارد.مدل EFQM سیستم نیست که اجرا شود بلکه یک مدل خودارزیابی است و هر سال باید شرکت از نظر عملکردی خود را با این مدل مقایسه کند و جایگاه خود را مشخص کند.پاسخگوی این مدل مدیران ارشد و معاونان یک شرکت می باشند.

مهندس شیر علی زاد اظهار داشت: در این مدل معیارهایی با مجموع 1000 امتیاز وجود دارد و اگر شرکتی بین 250-200 امتیاز کسب کند جایزه اهتمام در یافت می کند.بین 450-400 امتیاز جایزه سرآمدی یا اشتهار،تا حدود 600 امتیاز جام بلورین و بین 750-700 جام سیمین ،بین 1000-800 امتیاز جام زرین را دریافت می کند.

وی گفت :بعد از آموزش مدیران و تعیین کمیته راهبردی و بررسی از شرکت خودارزیابی بر اساس اهداف تعیین شده بعمل می آید و در جلسه اجماع تعیین می گردد شرکت به چه امتیازی دست پیدا کرده است.در اینجا دیگر صحبت از انطباق و عدم انطباق نیست بلکه اینجا از نقاط قوت و ضعف و نقاط قابل بهبود صحبت می شود و ما باید بر اساس برنامه ای که برای نقاط بهبود شرکت انجام می دهیم سال به سال امتیاز خود را افزایش دهیم .

در پایان جلسه مقرر شد جلسات آموزشی و آشنایی جهت آموزش مدیران و معاونین در روزهای آتی برگزار گردد.

 

 

کد خبر: 272
  تاریخ خبر : 17 آذر 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 8 اردیبهشت 1395
 مسعود بهاري
 1060
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 32
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 11,505
  • بازدید دیروز : 21,725
  • کل بازدید : 10,028,661
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 10:45:10
  • شناسه IP شما : 3.149.255.162

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :