|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی نتیجه طرح‌های گردشگری است/ لزوم افزایش فرهنگ عمومی در استفاده از تاسیسات آبی

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: مهم‌ترین مزیت استفاده از طرح‌های گردشگری، ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی است که از این طریق می‌توان بار مالی دولت را کاهش داد.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد حاج‌رسولی‌ها" در اولین نشست کمیته هماهنگی کشوری و دومین نشست هم اندیشی کمیته گردشگری استان‌ها که با حضور معاون سرمایه‌گذاری، امور حقوقی  و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری استان‌های تهران، سمنان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، مرکزی، قم و البرز به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای تهران برگزار شد، افزود: استفاده از ظرفیت گردشگری نه تنها منبع درآمد و اشتغال است، بلکه کسب هزینه مازادی است که می‌شود آن را مدیریت کرد و نگاه ما این است که تاسیسات آبی تمامی شرکت‌های آب منطقه‌ای را در قالب فرایندهایی برون سپاری کرده که بتوان ارزش افزوده‌ای بر سرمایه‌های کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طبقه‌بندی تاسیسات آبی، یکی از بحث‌های جدی است، افزود: تاسیسات تمامی شرکت‌های آب منطقه‌ای به لحاظ مباحثی همچون بهره‌برداری، نوع مصارف، سازه‌ها و نوع دسترسی‌ها شرایط خودش را دارد ولی این امر موجب نمی‌شود که  از آنها استفاده نکنیم، بلکه بایستی این چالش‌ها و محدودیت‌ها را رفع کنیم.

حاج رسولی‌ها همچنین اضافه کرد: اولین اقدامی که بایستی انجام دهیم، افزایش فرهنگ عمومی مردم در استفاده از این تاسیسات است، همچنین ورود مردم و گردشگران به تاسیسات می‌تواند زمینه را در راستای مباحث اصلاح الگوی مصرف و اطلاع رسانی مدیریت مصرف آب ایجاد نماید.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف یاد شده می‌بایست یک طرح مفهومی کاملا کارشناسی شده داشته باشیم، تصریح کرد: با همه محدودیت‌هایی که در استفاده از تاسیسات و ابنیه آبی تحت نظارت وزارت نیرو وجود دارد، با انجام اقداماتی خاص و به شرط همراهی مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها در کنار استفاده از تسهیلات لازم می‌توان بیشترین بهره‌وری را از آنها برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار در موضوع گردشگری بایستی در راستای اخذ مجوزها صلاحیت و شایستگی پیشبرد اهداف طرح‌های گردشگری تمامی شرکت‌های آب منطقه‌ای را دارا باشد.


 رشد 50 درصدی صنعت گردشگری ایران در سال 97

در ادامه این نشست، معاون سرمایه گذاری امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنعت گردشگری ایران در سال 97 رشد 50 درصدی داشته و حاکی از این است که ایران در میان کشورهای دارای رشد گردشگری در دنیا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت گردشگری در سطح جهان بر اساس آمار سال 2017 که هر دو سال یک بار انجام می‌شود، رتبه سوم را در میان سایر صنایع اقتصادی به خود اختصاص داده است، ادامه داد: آنچه در حوزه گردشگری اتفاق می‌افتد، یک اتفاق منطقی و بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی است که در دنیا انجام می‌شود و نگاه همه جانبه به منابع از منظر گردشگری اولویت اکثر کشورهایی است که دست از فروش ذخایر نفتی کشورشان برداشته تا از سایر منابع خود بهره‌وری داشته باشند.

وی همچنین گفت: ورودگردشگران خارجی در کشور قابل ملاحظه بوده و با ایجاد طرح‌های نوین گردشگری می‌توان این صنعت را رونق بخشید.

وی افزود: در ابتدای دولت دوازدهم، 400 منطقه بومگردی در کشور شناسایی شده بود که این میزان اکنون به 1800 منطقه افزایش یافته است و موجب شده تا اقتصاد روستاها در کنار کشاورزی و دامداری رشد چشمگیری داشته باشد.

اربابی با تاکید بر اینکه بایستی در کنار  اقتصاد روستایی که متکی بر کشاورزی است، اقتصادی همچون گردشگری داشته باشیم، گفت: کشور ایران به لحاظ ارزانی سفر رتبه یکم را به خود اختصاص داده است و گردشگران با اندک هزینه‌ای به‌رغم تحریم هوایی می‌توانند از نزدیک با کشور ایران آشنا شوند.

وی همچنین اظهار کرد: ما می‌توانیم بدون اینکه آسیبی به منابع آبی وارد نماییم از تاسیسات آبی، بهره‌برداری گردشگری را انجام دهیم.

اربابی با تاکید بر اینکه تخریب میراث فرهنگی و محیط زیست با ورود گردشگران به زیر دو درصد رسیده است، گفت: صنعت پر رونق گردشگری می‌تواند میراث کشور و محیط زیست را حفظ کرده و صنایع دستی را رونق بخشد.

معاون سرمایه گذاری امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد:  از جمله فعالیت‌های این وزارتخانه 600 هتل در حال ساخت است و همچنین 200 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در حال انجام  است و امیدواریم با نگاه ویژه وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران  و نیز هم افزایی میان مدیران استانی بتوانیم منابع بیشتری را در چرخه گردشگری قرار داده و هرچه بیشتر از تاسیسات و ابنیه آبی مجموعه وزارت نیرو استفاده کنیم.



 

 

کد خبر: 1571
  تاریخ خبر : 30 آبان 1398
 بهاری
 607
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 37
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 10,612
  • بازدید دیروز : 25,034
  • کل بازدید : 9,531,594
  • آخرین به روزرسانی : 3 فروردین 1403 11:39:46
  • شناسه IP شما : 44.222.212.138

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :