|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در جشنواره روابط عمومی‌های صنعت آب و برق:

مدیریت رفتار مشترکان، راهبرد وزارت نیرو در دوره جدید

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، یکی از اهداف کلان و راهبردی این وزارتخانه را در دوره جدید، ایجاد ارتباط بین مفاهیم اجتماعی و موضوعات فنی، با هدف مدیریت رفتار مشترکان دانست و گفت: این راهبرد در قالب موضوعاتی از جمله ارتقای سواد آب و انرژی و مدیریت توامان عرضه و تقاضا صورت‌بندی شده است.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "صدیقه ببران" در مراسم پایانی نخستین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق افزود: روابط عمومی به عنوان نهادی که وظیفه ایجاد ارتباط بین سازمان و مخاطبان را بر عهده دارد، نقشی حساس‌تر و مهم‌تر را عهده‌دار شده و ضمن تعیین اهداف کیفی، اهداف کمی مشخص و قابل ارزیابی همراه با نتایج ملموس را ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: تحقق بخش قابل توجهی از اهداف کمی صنعت برق از جمله مدیریت مصرف 3000 مگاوات از پیک بار امسال  بر عهده بخشهای غیر فنی، از جمله مجموعه روابط عمومی بوده‌است، از این رو سنجش میزان دستیابی به این اهدف می‌تواند منجر به بهبود عملکرد روابط عمومی‌ها شده و در راستای اهداف اساسی رویکرد جدید وزارت نیرو قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با اشاره به اینکه برگزاری نخستین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق در ابتدای سال 97 طراحی شده و در دستور کار دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو قرار گرفت، اضافه کرد: معرفی رویکردهای نوین در روابط عمومی، تبیین راهبردها، اهداف و برنامه‌های روابط عمومی‌های صنعت آب و برق، سنجش عملکرد روابط عمومی‌ها، رتبه بندی وکمک به درک و کاهش فاصله بین اهداف و واقعیت‌ها، به عنوان رویکرد اساسی برگزاری این جشنواره درنظر گرفته شده‌است. همچنین تعیین چارچوبی برای سنجش وضعیت اقدامات انجام شده، تشخیص به موقع چالش ها و نقاط آسیب پذیر، شناسایی نقاط قوت و ضعف روابط عمومی‌ها و زمینه های قابل بهبود و تبادل تجربیات درون و برون سازمانی با بکارگیری ابزار بهینه کاوی و ایجاد انگیزه در جهت ارتقای کارکرد و بهره‌وری روابط عمومی‌ها از دیگر اهداف این جشنواره است.

ببران اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این  جشنواره سنجش میزان تطبیق عملکرد شرکت‌های مادر تخصصی و استانی و مقایسه آن با اهداف کمی ترسیم شده که در برنامه سالانه روابط عمومی وزارت نیرو نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فراخوان نخستین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق، بآدر مرداد ماه 97 از سوی دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو اعلام و متعاقب آن دفترچه خودارزیابی شرکت‌ها در این دفتر تنظیم و جهت ارزشیابی اولیه آثار از سوی روابط عمومی‌ها به شرکت‌های استانی ارسال شد، افزود: از میان آثار ارسالی، آثار 123 شرکت در رشته‌های  فرهنگ سازی و آموزش همگانی،  ارتباط با رسانه‌ها (دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی)، ارتباط با پایگاه خبری وزارت نیرو، ارتباط با رادیو و تلویزیون اینترنتی، پژوهش و افکارسنجی،  انتشارات و مستندسازی، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای، مدیریت و برنامه‌ریزی، حضور در فضای مجازی و جریان سازی خبری از طریق شبکه های اجتماعی، جشنواره و نمایشگاه، نوآوری و خلاقیت، ارتباطات درون سازمانی و آموزش همکاران روابط عمومی و اصحاب رسانه در فرآیند ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو ادامه داد: در مرحله اول و در غربالگری اولیه در دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو آثار تمامی شرکت کنندگان شامل 33 شرکت توزیع نیروی برق، 26 شرکت آبفای شهری، 26 شرکت آب منطقه ای ، 16 شرکت برق منطقه‌ای، 12 شرکت آبفار و  11 شرکت تولید نیروی برق و نیروگاه به علاوه شرکت مدیریت شبکه برق ایران و پژوهشگاه نیرو ارزیابی و مرحله دوم از سوی شرکت‌های مادر تخصصی انجام شد.

وی افزود: رویکرد انتخاب داوران جشنواره علاوه بر سوابق آکادمیک و مدارج علمی، مبتنی بر پیشینه عملی در کار روابط عمومی بوده است، به گونه‌ای که هر چهار داور نخستین دوره جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق دارای سوابق درخشان در حوزه علمی و عملیاتی روابط عمومی هستند.

ببران اظهار کرد: این کمیته، رتبه بندی شرکت‌های برتر از میان 29 شرکت را بر عهده داشت که در نهایت و بر اساس نتایج داوری در هر رشته شرکت‌هایی حائز مقام‌های اول تا سوم شدند و همچنین سه شرکت به عنوان شرکت‌های برتر معرفی شدند.

وی در پایان از تلاش‌ اعضای کمیته داوران؛ دکتر مهدخت بروجردی علوی، دکتر حسین افخمی، دکتر محمدمهدی فتوره‌چی و دکتر داود زارعیان که دانش و تجربه خود را در اختیار وزارت نیرو قرارداده و با انتخاب آثار برتر، معیار جدیدی برای فعالان عرصه روابط عمومی در صنعت آب و برق و سایر بخش‌ها ترسیم کردند، قدردانی کرد.

 

کد خبر: 1472
  تاریخ خبر : 28 مرداد 1398
 بهاری
 566
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 20
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 3,193
  • بازدید دیروز : 9,916
  • کل بازدید : 10,081,738
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 07:46:48
  • شناسه IP شما : 18.117.153.38

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :