|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون عمرانی استاندار درنشست مدیریت بحران:

آماده باش برای پیش بینی و پیشگیری وقوع سیلاب و کاهش اثرات آن در استان مرکزی

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، گفت: هواشناسی از احتمال بارش های شدید پاییزه خبرداده و باید امکانات مقابله با حوادث غیرمترقبه به صورت اثربخش و مطلوب در استان پیش بینی شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: طبق پیش بینی هواشناسی وقوع سیلاب بر اثر بارش های پاییزه وجود دارد و باید همه دستگاه ها آمادگی کامل را داشته باشند.

وی اظهار داشت: فرمانداران و شهرداران باید راهبردهای موثر و برنامه هدفمندی در این راستا داشته باشند و به صورت ویژه برای بازگشایی مسیل ها و پاکسازی رودخانه های خشک و فصلی به منظور هدایت باران اهتمام جدی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در ادامه گفت: با سرد شدن هوا برای آلودگی هوا و کمبود احتمالی سوخت به دلیل بالا رفتن مصرف باید برنامه داشت و تامین سوخت نیروگاه شازند در اولویت است.
زندیه وکیلی افزود: نظارت بر مصرف گاز در کوره های آجرپزی مرزیجران توسط بازرسان نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا کمبود سوخت موجب مصرف سوخت های غیراستاندارد نشود.

وی اظهار داشت: استانداری مرکزی با هدف پیش آمادگی حوادث فصل سرما رزمایش ساعت صفر را پیش بینی کرده که باید دستگاه های متولی در این راستا آمادگی خود را به نمایش بگذارند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: روند ساخت و سازها دربرخی مناطق استان موجب شده است تا مسیر حرکت مسیل ها و رودخانه ها تغییر کند و با بارش های پیش بینی شده، احتمال گرفتگی مسیل ها دور از انتظار نیست.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: شهرداری ها نسبت به بازنگری مسیر حرکت رودخانه ها، بازگشایی ورودی شهرها، لایروبی و کنترل نهرها اقدامات جدی را در دستورکار قرار دهند.

وی اظهار داشت: مسئولان ذیربط علاوه بر برنامه ریزی برای جلوگیری از حوادث احتمالی به صورت کارشناسی ضعف ها و ظرفیت های استان را ارزیابی و نقاط ضعف را تقویت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز گفت: در سال زراعی جاری 9 و 9 دهم میلی متر باران در استان باریده است و در سال زراعی گذشته 18 و پنج دهم میلی متر میزان بارش استان بوده است.

آرش بهاروند احمدی افزود: 44 درصد مساحت کشور با پدیده خشکسالی شدید مواجه است و در استان مرکزی 51 و 9 دهم درصد وسعت استان با پدیده خشکسالی شدید را تجربه می کند.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود بارش در استان در پاییز امسال بیشتر از حد نرمال باشد و تا بهمن ماه ادامه یابد بنابراین تدابیر لازم برای رفع سیلابی شدن مسیرها باید اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوای استان نیم تا یک درجه در طول سه ماه آینده نسبت به میانگین کشور افزایش می یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی در امداد رسانی بحران به عنوان معین مناطق 9، 10، 11، 17 و 18 تهران است و در صورت نیاز باید با آمادگی کامل امدادرسانی کند.

حمید غیاثی افزود: استان های قم، تهران، البرز، لرستان، همدان و قزوین نیز معین استان مرکزی هستند که به هنگام نیاز از امکانات این استان ها استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: سمینار کارگاهی مدیریت بحران به زودی در استان تهران برگزار می شود تا مشارکت و هم افزایی استان ها برای حوادث احتمالی مورد بررسی قرار گیرد

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی نیز گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می شود بارش نزولات آسمانی بیشتر از نرمال باشد به شناسایی و ساماندهی رودخانه هایی که شرایط اضطرار و وقوع سیلاب را دارند تاکید کرد و یکی از اهداف برگزاری این نشست ها را هم اندیشی و استفاده از نظرات و پیشنهادات اعضا و اتخاذ تمهیدات لازم در برابر سیلاب های احتمالی دانست.

مهندس نعیمی افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش و سیلابی شدن رودخانه ها در پاییز امسال به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از مسافرین، گردشگران و هم استانی های عزیز بخصوص کشاورزان و ساکنین حریم رودخانه ها و کانال های آبرسانی خواست از ورود به رودخانه ها، کانال ها و تاسیسات آبی استان بطور جدی خودداری نمایند.

وی در پایان به ساز و کار مشارکت مردم در فرایند مدیریت سیلاب و اجرای نظامنامه مدیریت سیلاب، جلوگیری از افزایش بحران و کنترل مدیریت سیل تاکید کرد و اصلاح مسیر و احداث دیواره حفاظتی در حد بستر وحریم رودخانه های استان را خواستار شد.

کد خبر: 1001
  تاریخ خبر : 30 مهر 1397
  آخرین به‌روزرسانی : 9 آبان 1397
 بهاری
 719
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 33
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 9,869
  • بازدید دیروز : 25,034
  • کل بازدید : 9,530,851
  • آخرین به روزرسانی : 3 فروردین 1403 11:39:46
  • شناسه IP شما : 54.163.14.144

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :